treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
lico obrazu

Po zwycięstwie Dawida

szkoła neapolitańska

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Trójca Święta

ikona

1775 — 1799

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

Archanioł Michał

ikona

1850 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Alegoria Prawa i Łaski - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie ukazany został nagi, osłonięty jedynie skąpą draperią mężczyzna, siedzący na tumbie pod drzewem ulistnionym po prawej stronie i uschniętym po lewej, składajacy dłonie w geście modlitwy. Obok niego stoją dwaj prorocy: po lewej Izajasz w długiej błękitnej tunice i narzuconym na nią białym płaszczu, po prawej Jan Chrzciciel odziany w skórę i czerwony płaszczu, z księgą w ręce. Za Izajaszem na tle pejzażu przedstawiono sceny ze Starego Testamentu: Mojżesza z tablicami przykazań, Adama i Ewę, historię węża miedzianego, a także sarkofag ze szkieletem, a za Janem Chrzcicielem sceny związane z historią Odkupienia: Marię w momencie wcielenia, ku której spływa z niebios Dzieciątko z krzyżem, Jezusa Ukrzyżowanego, Baranka Paschalnego oraz Zmartwychwstającego Chrystusa depczącego Śmierć i Szatana.

Alegoria Prawa i Łaski

nieznany malarz pomorski

około 1567 — 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

awers, brodaty mężczyzna na koniu, wokół skraju górnej krawędzi, po dwóch stronach inskrypcja Josue Rex. Uszkodzenia emalii na krawędziach.

Plakietka

Nouailher Couly

XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Scena rodzajowa w pionowym prostokącie przedstawiająca kobietę i mężczyznę w tytułowym raju. W centrum kompozycji naga postac kobieca , ujęta całopostaciowo, tyłem do widza, uniesionymi  rękami podtrzymuje kosz oparty na głowie. Przed nią postać męska, w pozycji siedzącej, z przywiedzonymi do klatki piersiowej nogami. Na wysokości stóp jabłko. Po lewej zarysowane drzewo poznania dobra i zła. Przedstawienie szkicowe, postaci okreslone konturem.

Raj

Wydra, Jan

1920 — 1930

Muzeum Narodowe w Lublinie

Scena rodzajowa o tematyce religijnej przedstawiajaca ocalonego po zagładzie Sodomy Lota, który usnął w jaskini upojony winem przez córki. Lot ukazany w centrum kompozycji, na tle wnętrza jaskini, śpiący na posłaniu. Głowa spoczywa na poduszce, lewa ręka ugieta pod głową, prawa luźno, w dłoni kielich. Po prawej naga postać kobieca, w przyklęku, ujęta od tyłu. W prawej dłoni dzban, lewą ręką siega po przykrywającą ciało Lota tkaninę. Za Lotem, po lewej naga sylwetka drugiej córki. Poprzez wejście do jaskini widoczny fragment syntetycznego pejzażu.

Lot z córkami

Wydra, Jan

1921

Muzeum Narodowe w Lublinie

Scena rodzajowa o tematyce religijnej. Przedstawienie w poziomym prostokącie, ujęte wąską ramką, w formie tryptyku podzielonego na kwadratowe pola obrazowe, w których artysta przywołuje symultanicznie dwa momenty unicestwienia rodzaju ludzkiego - Potop oraz zniszczenie Sodomy (?). 
Uchwycone na pierwszym planie, uproszczone sylwetki stłoczonych, przeważnie nagich, uciekających ludzi, którzy w geście rozpaczy unoszą ręce ku niebu, ujęte w pełnym dynamiki ruchu. Na tle syntetyzowanego krajobrazu drugiego planu wyobrażona centralnie arka Noego zapowiadająca nieuchronność nadchodzącego kataklizmu. W prawym polu obrazowym  prawdopodobnie scena zagłady płonącej Sodomy, z syntetycznie ujętymi sylwetami płonących zabudowań.  Nawałnicy towarzyszą efekty świetlne w postaci piorunów rozbijających skłębione chmury. Akcentują je żywe tony czerwieni, która według artysty ma wyrażać m.in. gwałt i niepokój. Dekoracyjne, giętkie linie obłoków podkreślają horyzontalną, panoramiczną kompozycję przedstawienia, a dramaturgię wyobrażonych scen potęguje ekspresja gestów postaci.
Narracyjne rozbudowanie sceny, dramatyzm sytuacji i charakterystyczny sposób upozowania dwóch ciał w prawym polu obrazowym „Potopu” ujawniają bardzo wczesną fascynację malarstwem Domenica Tintoretta. 
sygn. i dat. oł. p. d.: JW. 29. III. 921

Potop

Wydra, Jan

1921

Muzeum Narodowe w Lublinie

widok 1

Tora

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

Sofia Mądrość Boża

ikona

1850 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 10 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd